6. listopadu 2008

Sčítání Čechů na Twitteru

Během posledního roku se ze mě stal velký fanda sociálních sítí a dost by mě (a jak jsem zjistil v různých diskuzích, tak nejen mě) zajímalo, kolik Čechů ty nejznámější sítě používá. Pro začátek třeba mikroblogovací službu Twitter...
Twitdir.com při vyhledání "Czech Republic" hlásí 468 lidí, ale problém je, že když nevyplníte v profilu "TIME ZONE", tak neexistujete...
Jal jsem se tedy uspořádat jednoduchou řetězovku. Výsledkem mého pokusu asi těžko bude reálný počet českých uživatelů Twitteru (i když... - pokud číslo přesáhne 1500, budu to za relevatní výsledek považovat :-D), ale spíš mě zajímá ona "propojenost" v rámci užívání sociálních sítí. Rozuměj, když o svém pokusu napíši svým několika (slovy dvaadvaceti) "followerům" a poprosím je, aby zprávu "reTweetovali" těm svým, co se asi stane? Čistě teoreticky bychom se během několika dní neměli reálnému počtu českých Twitter uživatelů moc vzdalovat, protože věřím, že ti, kteří Twitter využívají výsledek tohoto pokusu bude zajímat a proto budou povětšinou spolupracovat... Toť asi vše :-).

Tak uvidíme. Pokud tedy máte aktivní Twitter account, zapiště se prosím TADY a dejte vědět svým přátelům. Díky moc a těším se, jak to všechno dopadne...

5 komentářů:

brunhilda řekl(a)...

koukám, že ti ještě chybí něco přes 1400 :(

Janek řekl(a)...

no upřímně... Doufal jsem, že to bude přibejvat rychlejc, než 5 za den :-/

pseudointelektualka řekl(a)...

a proč tě nezajímaj třeba ty český varianty jako drbz.cz atd.? (vlastně ani nevím, jestli ještě nějaký jiný existujou.)

Anonymní řekl(a)...

Zdar, cital som tvoj clanok o Facebooku, cool. But, co je na Twitteri take dobre? Napis o tom pls clanok nech to pochopim, potom ma "cinkni" ;) Cus.

Janek řekl(a)...

O tom už napsalo mnoho jiných - do toho se pouštět nebudu - já jsem spíš glosátor, než inovátor ;-)